Dostupný advokát se rozšiřuje online i fyzicky. Plánuje přidat kanceláře v dalších městech

Zdroj: Dostupný advokát

Dostupný advokát je sice primárně digitální advokátní kanceláří, přesto má v Česku jednu z největších sítí poboček. A další mají přibývat. „Každá naše fyzická přítomnost má jasné opodstatnění – je podpořená reálnou poptávkou. A protože většinu agendy řešíme online, i tyto pobočky fungují velmi efektivně,“ říká Ondřej Preuss, spoluzakladatel a šéfadvokát Dostupného advokáta, a odhaluje, jak jeho kancelář vlastně mezi svými lidmi distribuuje práci.

Dostupný advokát působí po celé republice, v poslední době jste přidali několik nových poboček a další plánujete. Kde všude Dostupného advokáta na konci letošního roku najdeme?

Je to tak – rozšiřujeme se nejen online, ale i fyzicky. I když jsme od začátku digitální služba, ukazuje se, že lidé ocení možnost potkat se s advokátem i osobně. V současnosti máme kanceláře v Praze, Brně, Olomouci, Českých Budějovicích, v Přerově, Ostravě, Ústí nad Labem a Karlovarském kraji. Do budoucna bychom chtěli otevřít ještě další pobočky –  podle poptávky klientů a dostupnosti kolegů.

Jste ale v první řadě online advokáti. Jak tedy přistupujete ke kamenným pobočkám a k jejich rozšiřování?

Jsme primárně digitální advokátní kancelář a tou chceme zůstat. Kamenné pobočky pro nás nejsou návratem ke starému modelu, ale jeho doplněním. Fungují jako místa, kde si klient může dojít k jednání s protistranou nebo konzultovat osobně s advokátem, když mu to vyhovuje víc než online spojení.

Každá naše fyzická přítomnost má jasné opodstatnění – je podpořená reálnou poptávkou. A protože většinu agendy řešíme online, i tyto pobočky fungují velmi efektivně.

Jak si v Dostupném advokátovi mezi sebou distribuujete práci?

Zásadní je, že práci nepřiděluje ručně žádný vedoucí, ale systém. Ten automaticky přiřazuje zakázky podle specializace, kapacity a preferencí jednotlivých advokátů. Každý kolega má svůj obor – třeba pracovní právo, nemovitosti nebo rodinné právo – a dostává právě ty případy, ve kterých je nejsilnější.

To má dvě výhody: klienti dostávají špičkovou službu od někoho, kdo dané problematice rozumí, a naši advokáti mohou růst v tom, co dělají nejraději. Není to generální praxe, kde děláte všechno od dopravních přestupků po fúze firem. Každý je odborník na své téma.

Jsou kolegové z jednotlivých regionů vzájemně zastupitelní?

Ano, a velmi dobře to funguje. Ať je kolega z Olomouce nebo z Ústí nad Labem, pokud někdo potřebuje záskok – například kvůli dovolené či nemoci – vždy je možnost se domluvit. Všichni máme přístup do stejného systému, držíme jednotné standardy a používáme stejné nástroje. Takže se případ bez problémů předá dál.

Díky tomu víme, že se klienti dočkají včasné a kvalitní služby i ve chvílích, kdy konkrétní advokát zrovna nemůže.

V čem je tedy práce advokáta v Dostupném advokátovi z vnitřního pohledu specifická?

Je to práce, která má pevná pravidla, ale zároveň spoustu svobody. Každý z našich kolegů ví, co se od něj očekává, jaké jsou cíle a jak si vede – zároveň si ale může organizovat čas po svém. Neřešíme „píchačky“ ani sezení od-do v kanceláři.

Specifičtí jsme také v přístupu k technologiím – už teď každý náš advokát využívá AI jako svého „koncipienta“. Pomáhá mu s rešeršemi, návrhem dokumentů nebo třeba strukturací textu. Zároveň ale víme, že lidský úsudek a zodpovědnost jsou nenahraditelné.

A v neposlední řadě: máme silnou komunitu. Přestože pracujeme napříč republikou, potkáváme se a sdílíme své zkušenosti.