Za pár let nabídnu ve Schody Home Baru destilát z mého krušovického sadu, plánuje Ondřej Trubač

Místopředseda České advokátní komory Ondřej Trubač – který se bude brzy ucházet o další mandát v představenstvu – symbolizuje pozitivní a oblíbenou tvář advokacie. Možná také proto, že má tento expert na daňové právo i své další byznysové záliby: provozuje Schody Home Bar pod Pražským hradem a obnovuje také krušovický ovocný sad po svém pradědovi. Jak to jde všechno dohromady?

Ondřej Trubač
Zdroj: Lukáš Bíba/Economia

Vaše kancelář Bříza & Trubač za 11 let na trhu významně vyrostla. Jak ji vy sám aktuálně vnímáte?

Letos oslavíme už 12. narozeniny a upřímně, kdyby nám s Petrem před těmi skoro dvanácti lety někdo řekl, jak kancelář vyroste, asi bychom mu nevěřili. Mám samozřejmě velkou radost, co se podařilo za ty roky vybudovat, a hlavně jsem i hrdý na všechny naše kolegyně a kolegy, protože Bříza & Trubač už dávno nejsou jen Petr a Ondřej, ale dnes už další 4 partneři a desítky kolegů.  

Vaši kancelář mám spojenou zejména s vaší specializací na daňové právo a se specializací Petra Břízy na mezinárodní obchod a arbitráže. Jsou to stále hlavní oblasti vašeho zájmu, nebo se to v čase posunulo?

Jsou to určitě stále jedny z hlavních oblastí, kde i sbíráme významná ocenění v právnických soutěžích, ale současně se nám podařilo rozšířit další odborné specializace, jako třeba M&A a energetika, takže dnes v zásadě poskytujeme právní služby ve všech tradičních oblastech práva. Kromě toho máme i zaměření v oblastech, na které se specializuje jen pár odborníků v zemi – díky Martě Zavadilové se nám dynamicky rozvíjí oblast rodinného práva s přeshraničním prvkem.

K advokátní kanceláři jste si před časem přibral další podnikání. Jak se daří vašemu Schody Home Baru?

Jsem moc rád, že se mu daří dobře a ve zdraví přežil nelehké období covidových uzavírek a nyní už se stává místem setkávání místních a turistů, jak jsem si od začátku přál.

V čem vy sám vnímáte jeho unikátnost?

Jednak asi umístěním na krásném místě v podhradí na Malé Straně, dále pak designem, za kterým stojí designérské studio Vrtiška & Žák, ale v neposlední řadě i atmosférou, která evokuje, že vlastně vejdete po schodech k někomu domů. Z tohoto důvodu vlastně vznikl i název Schody Home Bar. S rozjezdem mi na začátku pomáhali barmani z pražského baru Parlour.

Jaké drinky jsou u vás obzvlášť vyhlášené?

Právě barmani z Parlouru začali na Schodech míchat drink zvaný Šílenství, který postupně získával u místních i turistů na oblibě a nyní je naším bestsellerem. Je to v letních měsících takový konkurent Aperol Spritzu, akorát místo samotného panáku Aperolu je tam ještě malý panák ginu. Díky tomu není drink tak sladký, a proto si získal takovou oblibu.  

Můžeme si u vás dát i výběrovou kávu… Na jakou byste nás pozval nejraději?

Od začátku u nás servírujeme výběrovou kávu od pražírny Candycane. Za tuto volbu jsem moc rád, protože i díky tomu se na Schody zákazníci vrací. Já osobně jsem si v posledních letech v letních měsících oblíbil cold brew, tak bych vás pozval na něj. 

Obnovujete rovněž váš rodinný sad. Jak to jde?

Letos už oslavím čtyři roky od obnovy sadu po pradědovi v Krušovicích. Stromy utěšeně rostou, takže by už pomalu měly začít rodit. Tahle aktivita mi dělá taky velkou radost, zejména na vyčištění hlavy je procházka v sadu vynikající. Věřím, že za pár let bude v nabídce na Schodech nějaký destilát z ovoce z mého sadu.

V neposlední řadě jste místopředsedou České advokátní komory, do vaší gesce patří vnější vztahy. Váš mandát v říjnu končí, jak své čtyřleté působení hodnotíte? Co se povedlo?

Jedním z mých hlavních cílů bylo více otevřít komunikaci Komory směrem k veřejnosti i jejím členům. Za velký posun považuji například spuštění instagramového účtu České advokátní komory, který si rychle našel své publikum, zejména mezi mladšími kolegyněmi a kolegy. Stal se oblíbeným zdrojem aktuálních a relevantních informací a ukazuje, že otevřenější komunikace není jen prázdné heslo.

A co se naopak nepovedlo?

Pokud jde o oblasti, kde je ještě co zlepšovat, pak určitě ty, které se podařilo rozpracovat, ale dosud ne zcela dotáhnout a je třeba na nich dále pracovat. Patří sem i vylepšování mediálního obrazu Komory.  Komora má spoustu skvělých projektů, jako jsou Advokáti do škol nebo Advokáti do dětských domovů. S těmito aktivitami se nám daří veřejnost seznamovat, ale bezpochyby je zde prostor pro další osvětu, co vlastně Komora a samotní advokáti všechno dělají a čím se zabývají.

Ucházíte se ale i o další mandát v čele České advokátní komory. Jak byste v příštích čtyřech let chtěl Českou advokátní komoru posunout?

Já jsem v minulých volbách kandidoval se sloganem „Komora jsme my, ne oni“ a stále jsem o tom pevně přesvědčen, a proto bych rád v tomto sbližování pokračoval. Mým cílem tedy je, aby si kolegové nemysleli, že Komora jsou jim vzdálení lidé někde v Kaňkově paláci na Národní, kteří jsou odtržení od reality, ale že „Komora jsme my“ a že společnými silami můžeme spoustu věcí změnit a posunout. Stejně tak si myslím, že bude důležité pokračovat v podpoře regionů a zapojování koncipientek/koncipientů a mladých advokátek/advokátů do chodu Komory.

Byla jistá volba, že se opět objevíte na kandidátce Moderní advokacie?

Ano, já jsem už před osmi lety kandidoval a byl zvolen do Kontrolní rady ČAK právě v dresu Moderní advokacie. Mám mezi jejími členy i spoustu přátel, takže to pro mě nyní bylo logické pokračování. 

A jaký očekáváte průběh říjnového sněmu? Bude na něj mít vliv to, že se bude hlasovat online?

Online hlasování podle mě zvýší účast, což je určitě pozitivní. Nejsem si ale jistý, zda ten nárůst bude tak výrazný, jak někteří kolegové předpokládají. V každém případě jde o krok správným směrem, který umožní hlasovat i kolegyním a kolegům, kteří by se jinak sněmu nezúčastnili.