„Zástupci evropského byznysu a průmyslu podpořili snahy o odložení evropské regulace umělé inteligence, takzvaného AI Actu. Odložení bodů tohoto nařízení, které ještě nezačaly platit, nedávno na zasedání Rady Evropské unie navrhl český vládní zmocněnec pro umělou inteligenci Jan Kavalírek. Evropský byznys podpořil také náš další návrh, začlenění AI do takzvaného digitálního omnibusu, tedy simplifikačního balíčku pro snížení byrokracie,“ píše Jan Sedlák na Lupa.cz. Jak je to tedy aktuálně s AI Actem a obecně regulací AI?
Nejsem zastáncem regulace pro regulaci. U umělé inteligence musíme hledat rovnováhu mezi ochranou a rozvojem, a v tuto chvíli mám pocit, že Evropa tu rovnováhu ztrácí. AI Act má ambici být průlomový, ale zároveň hrozí, že ve jménu předpisů zabrzdíme vlastní technologický růst. Podpora odložení některých článků mi proto dává smysl.
Meta Platforms Marka Zuckerberga „chce poskládat nejlepší tým pro vývoj AI na světě. Šéf konkurenční OpenAI Sam Altman nyní odkryl, jaké nabídky jeho stávající zaměstnanci od konkurence dostávají. Jde o neuvěřitelné sumy,“ píše na Newstreamu Stanislav Šulc. Jak to čteš?
Stoprocentně. Právní trh se mění a kdo teď neinvestuje do technologií, zůstane pozadu. V ARROWS tomu věříme – AI nebude právníky nahrazovat, ale pomáhat jim být rychlejší, přesnější a efektivnější. Bez technologického posunu právnické profese prostě nepřežijí.
„V srdci Francie byly k vidění nejžhavější novinky ze světa umělé inteligence. Pozvání na veletrh VivaTech 2025 přijal i šéf americké Nvidie, podle kterého Evropě ujíždí technologický vlak,“ popisuje na Seznam Zprávách Jan Marek. Je to tak? A co s tím?
Huang to řekl nahlas – a měl pravdu. Evropa má skvělé mozky, ale chybí nám dravost. Zatímco jinde se staví datová centra a vznikají vlastní modely, my diskutujeme o výkladu příloh nařízení. Pokud se chceme udržet ve hře, musíme přestat hrát jen obranu.
„V posledních několika letech byly ve Velké Británii odhaleny tisíce případů, kdy vysokoškolští studenti používali ChatGPT a další nástroje umělé inteligence (AI) při testech nebo domácích úkolech. Naopak tradiční podoby plagiátorství výrazně ustoupily, jak ukázalo šetření deníku The Guardian,“ napsaly Novinky.cz. Jak to bude s autorskými právy v éře plné umělé inteligence? Udrží vůbec svou existenci?
Nejde jen o plagiátorství. Jde o to, jestli výuka reflektuje reálný svět. Místo neustálého memorování Ruchovců bychom měli děti učit pracovat s informacemi, rozumět datům, rozpoznávat manipulaci a efektivně využívat technologie. Autorské právo se tomu musí přizpůsobit – ne naopak.