V Donati Legal se každému klientovi věnují osobně. Co si ale pod tím vlastně představit? „Pro nás to znamená, že každý klient má jistotu, že jeho případ nezapadne v anonymním procesu, ale věnujeme mu individuální pozornost. Chceme vždy pochopit kontext jeho záležitosti, abychom byli schopni připravit řešení na míru,“ vysvětluje mi Gabriela Donati a dodává: „Osobní přístup je pro nás základním principem, proto s klienty budujeme dlouhodobé vztahy založené na vzájemné důvěře.“
Nutně to ale samozřejmě neznamená, že by na všem pracovala přímo ona, to by ani nebylo možné. I když samozřejmě právě s Gabrielou Donati se klienti potkávají nejčastěji. „S klienty pracuji nejčastěji já nebo kolegyně Veronika Vicari, nezřídka ale také ostatní kolegyně, pokud je třeba vyřešit nějaké praktické záležitosti. Klienti si samozřejmě nejraději zavolají s člověkem, se kterým se potkají při akvizici, nicméně naši klienti vědí, že práce u nás je dobře koordinovaná, proto se nebojí spolehnout se v dílčích věcech i na ostatní členy týmu.“
Bezpečná zóna pro jakéhokoliv klienta
Gabriela Donati si zakládá na absolutní diskrétnosti, ještě nad rámec advokátního tajemství. V její kanceláři totiž lidé mnohdy řeší velmi osobní otázky, intimnosti. „Diskrétnost bereme jako absolutní prioritu a advokátní tajemství je pro nás samozřejmý právní rámec. Osobně nikdy nehovořím s nikým mimo kancelář o ničem, co v rámci naší praxe řešíme. Nikdo neví, zda je někdo mým klientem či nikoli. Někdy z toho vznikají i kuriózní situace, kdy se moji klienti na společenských akcích obracejí na členy mé rodiny, probírají s nimi své osudy a jsou překvapeni, že oni nic neví.“
V Donati Legal tak vytváří „zcela bezpečnou zóna pro jakýkoli typ klienta“, což je podle Donati základ. Klientům se snaží dodat pohodu, i když spolu mohou řešit velmi nepříjemné věci: „Pro klienty je nejdůležitější vědět, jaké jsou jejich možnosti, jaké mají varianty dalšího postupu. Už z první schůzky musí odejít se základními informacemi a strategií. Ať se to týká jakéhokoli rodinného či obchodního tématu. Tím je dle mého navozen ten správný pocit klidu – že klientovi dáme návod k řešení či přímo řešení.“
Bez empatie není efektivní pomoci
Důležité je rovněž to, že ke slovu často nepřichází jen právo. Do toho typu advokacie, který vykonává Gabriela Donati a Donati Legal, vstupují také další dovednosti a vlastnosti: empatie, takt nebo psychologie.
„Podle mé zkušenosti tvoří právě tyto měkké dovednosti velkou část úspěchu,“ konstatuje Gabriela Donati. „Samotné právní know-how je nezbytný základ, ale pokud advokát nemá empatii, nedokáže klientovi efektivně pomoci. V naší práci se často prolíná právo s psychologií a schopností vést klienta i v emočně vypjatých situacích. Já jsem ve své práci velmi klidná a mým úkolem je provést klienty komplikovaným obdobím důstojně a bez ztráty hodnot, na kterých jim záleží nejvíce.“
„V rodinných sporech potom, pokud je to třeba, spolupracujeme s dalšími odborníky z řad zejména psychologů, kteří klientům pomůžou být fit po psychické stránce, abychom byli schopni nastavenou strategii udržet,“ dodává Gabriela Donati.
Kancelář Gabriely Donati Donati Legal se ocitla v určitém zlomu. Mění se část jejího týmu, firma roste a orientuje se už nejen na rodinné právo, které má ve svých základech, ale stále výrazněji i na byznysové části života. Gabriela Donati proto přijala pozvání legalwebu a v pětidílném seriálu popisuje, jak svou kancelář staví, jak přemýšlí o advokacii a jejím byznysovém rozměru, stejně jako to, s jakými předsudky se vyrovnává a jaké naopak může tak trochu využít ve svůj prospěch.
Přečtěte si 1. díl: Vítejte v Donati Legal: Jak vznikla kancelář „Pro Váš byznys a život“.
Přečtěte si 2. díl: Vítejte v Donati Legal: Ženská kancelář? Neuráží nás to, ale ani neidentifikuje
Přečtěte si 3. díl: Vítejte v Donati Legal: Změna týmu? Vezměte ji jako byznysovou příležitost
Text byl publikován v rámci spolupráce s partnerem legalwebu Donati Legal.