Jaký typ práce považujete v tuto chvíli za pro vás jako pro kancelář charakteristický?
Jsme kancelář, která vidí víc než paragrafy – rozumíme i daním, účetnictví a finančním souvislostem, protože i malý detail může rozhodnout o úspěchu transakce. Vedle obchodního práva, M&A, smluvní a korporátní agendy poskytujeme i poradenství v pracovním, správním, trestním, civilním a rodinném právu či ochraně duševního vlastnictví.
Díky propojení s účetní a daňovou kanceláří TaxCounting a vazbě na insolvenční správce umíme klientům poskytnout opravdu komplexní servis. To z nás, věříme, dělá partnera, který dokáže řešit většinu právních potřeb pod jednou střechou – efektivně, rychle a v souvislostech.
Využíváte při své práci umělou inteligenci a další technologie?
Ano – AI a moderní technologie jsou dnes pro advokátní kancelář stejně nezbytné jako zákoník. Umělou inteligenci využíváme k rychlejší analýze, efektivnější přípravě podkladů i k lepší organizaci práce. Ušetřený čas věnujeme tomu, co technologie neumí – budování vztahu s klientem a strategickému myšlení. Aktivně se podílíme na sdílení know-how v rámci advokacie, například prostřednictvím konferencí a fór, jako je Next Gen Law Forum.
Jakým způsobem?
Používáme nástroje ChatGPT, Perplexity, NotebookLM a pro interní agendu Microsoft Copilot. AI nám pomáhá s rešeršemi, shrnutím rozsáhlých dokumentů a judikatury, překlady i plánováním práce. Vyvíjíme také vlastní moduly, například pro pracovní právo, které se učí odpovídat na konkrétní otázky na základě našich vzorů, judikatury a odborných publikací. Tyto nástroje testujeme a vylepšujeme tak, aby byly bezpečné, přesné a v souladu s profesními pravidly.
Nabízíte svým klientům propojení právních služeb s dalšími poradenskými obory?
Ano – a právě to je naše velká přednost. Jsme úzce personálně i sdílenou kanceláří propojeni s účetní a daňovou kanceláří a díky tomu klientům poskytujeme právní poradenství v kontextu jejich finanční a daňové situace. Máme také přímé propojení na partnerské úrovni s pozicí insolvenčního správce a síť prověřených partnerů z dalších oborů, což nám umožňuje rychle reagovat na potřeby klientů a nabídnout jim spolehlivá řešení bez zdlouhavého hledání externích dodavatelů.
Jakými a jak?
Naši partneři a prověření spolupracovníci působí v oblastech financí, daní, realit, IT bezpečnosti, HR i insolvenční správy. Klientům nabízíme jeden kontaktní bod – sdělí nám svůj požadavek a my zajistíme další kroky. Nově také rozšiřujeme tým o zapsaného mediátora, takže budeme schopni nabídnout mediaci přímo v rámci kanceláře, čímž posílíme možnosti mimosoudního řešení sporů, ve kterém vidíme výrazný hodnotový potenciál.
Umožňujete práci na částečné úvazky?
Ano – flexibilita je pro nás standardem, ne výjimkou. Respektujeme, že v různých životních fázích je potřeba práci upravit – ať už jde o částečné úvazky, práci z domova nebo jiný režim. Díky jasným interním pravidlům je odměna férově navázaná na výkon a kvalitu práce. Tím udržujeme spokojený tým a dlouhodobě udržitelné pracovní prostředí.
Jakým způsobem?
Nejčastěji kolegové využívají možnost práce z domova. Respektujeme jejich individuální životní situace, proto někteří v tomto režimu fungují více než ostatní, většina však dává přednost přítomnosti v kanceláři. Pro nás tento flexibilní způsob práce není překážkou, jelikož všichni svou práci odvádějí kvalitně – bez ohledu na to, odkud pracují.
Přemýšlíte o udržitelnosti a ESG tématech?
Ano – a ne proto, že se to „nosí“. Pro nás to není jen pojem, kterým bychom plnili očekávání společnosti. Jsou to hodnoty, které se snažíme implementovat do našeho fungování, ať už interního, nebo ve vztahu k poskytování služeb klientům.
Jak? A jak k těmto tématům přistupujete?
Interně prosazujeme odpovědné nakládání se zdroji (digitalizace agendy, minimalizace tisku, třídění odpadu, úsporná opatření v provozu kanceláře) i rovný přístup a transparentnost ke všem kolegům. Chápeme, že udržitelnost se netýká jen ekologie, ale i kultury organizace a mezilidských vztahů. Klientům pomáháme s implementací ESG strategií, plněním zákonných povinností a nastavením procesů v souladu s principy odpovědnosti.
Uvažujete o otevření nových specializací či o nových projektech?
Ano. Naším cílem je poskytovat klientům komplexní právní služby tak, aby kvůli části agendy nemuseli vyhledávat separátní pomoc, při které se často celkový výsledek hůře koordinuje. Nové specializace začleňujeme a přizpůsobujeme dle potřeb stávajících klientů i podle oblastí, které se s vývojem společnosti stávají stále relevantnějšími.
Jakých?
Aktuálně pracujeme na rozšíření služeb o oblast kyberbezpečnosti a IT práva. Rostoucí poptávka po ochraně dat, bezpečnosti IT systémů a plnění regulatorních požadavků (např. NIS2, GDPR) je jasným signálem, že toto téma nelze ignorovat. Budeme poskytovat komplexní podporu – od prevence rizik a smluvní dokumentace až po řešení sporů.
Projekt Advokátní kanceláře budoucnosti probíhá letos poprvé a doplňuje projekt legalweb, má za cíl představit část advokátního trhu v souvislosti se současnými výzvami a tématy budoucnosti, jako je nástup umělé inteligence, ESG či celkové přizpůsobení se poradenské služby požadavkům klientů.
Do letošního ročníku projektu Advokátní kanceláře budoucnosti byly přizvány výlučně advokátní kanceláře z řad partnerů a podporovatelů projektu legalweb, v příštích letech by mělo být hodnocení otevřeno i dalším zájemcům.
Titul Advokátní kancelář budoucnosti získaly ty kanceláře, které vyplnily zaslaný dotazník a dosáhly při jeho hodnocení alespoň dvou třetin možných bodu. Nejde tedy o unikátní titul, ale spíše o určitou certifikací ze strany legalwebu.