„Mluvme jasně – nejen mezi sebou, ale i k veřejnosti,“ vyzývá Jan Kohout, partner PRK Partners, usilující o místo v představenstvu. „Právě v tom vidím klíč k posilování důvěry v náš stav i naši Komoru – nezávislou moderní samosprávnou organizaci prosazující na jedné straně tradiční hodnoty advokacie jako je zejména důvěrnost vztahu mezi klientem a advokátem a současně poskytující prostor pro efektivní využívání moderních technologií.“ Jeho plány vhodně kombinují tradici a vědomí si zásadních hodnot advokacie s její možnou modernizaci.
„Mediální obraz advokacie snáz vylepší, kdo prošel médii, zná styl a rytmus jejich práce i konkrétní novináře – advokát se zkušenostmi novináře,“ zní pak jedno motto pro kandidaturu Tomáše Nahodila do představenstva. Má v mnoha věcech rovněž pravdu, zároveň ale jako při minulých volbách některá témata a související závěry podle mého názoru až moc přepaluje.
Taktéž roste poptávka po tom, aby komora byla přátelštější, i když většinou v této souvislosti zaznívá, že stávající představenstvo v tom již hodně práce odvedlo. „Chci profesionální, odbornou i kolegiální a vlídnou komoru,“ vytáhl jsem do titulku z prvního příspěvku nové předsněmovní série textů „S čím kanduji“ ze slov Jana Krampery z Aegis Law, který se uchází o post v představenstvu. „Chci, aby advokáti rozuměli kontrolní radě a kontrolní rada advokátům,“ popsala zase svou hlavní motivaci advokátka Tereza Tylová z Matzner & Vítek Legal při kandidatuře do kontrolní rady.
Samozřejmě se ale nevěnujeme jen budoucnosti advokátní komory a tím i advokacie. Otevřeli jsme novou pravidelnou analýzu Hospodářská soutěž Marcely Káňové, kterou přidáváme k našim pravidelným publikačním tvarům, ať již jde o komentáře Martina Maisnera nebo o Slovensko Marka Jakubíka, na jehož další vydání se můžete těšit v příštím týdnu.