„Interní inovační týden InVox Week se se svým projektem dostal do užšího výběru European Tech Innovation Awards. Odborně byla kancelář vidět na konferencích Daně a jak na ně 2024, Právo a praxe a účastnila se třeba LEGAL MARKET DAY v Polsku. V oblasti podpory a hledání talentů jsme se představili na ELSA Job Fair na Právnické fakultě UK v Praze, kde kancelář nabízela mimo jiné placenou stáž v pražské kanceláři,“ dodává.
Jaký typ práce považujete v tuto chvíli za pro vás jako pro kancelář charakteristický?
V tuto chvíli je pro nás jako kancelář charakteristická práce s mezinárodním přesahem, kdy propojujeme klienty (nejen) z Česka, Slovenska a Polska a pomáháme jim bezpečně růst na trzích střední Evropy. Zaměřujeme se zejména na obchodní a korporátní právo, včetně fúzí a akvizic, vytváření struktur a správy majetku, a zároveň poskytujeme podporu při developerských projektech a investicích. Významnou roli hraje také pracovní právo, agenda veřejných zakázek, energetické právo se zaměřením na obnovitelné zdroje. Neopomíjíme ani sporovou agendu, arbitráže a insolvenční řízení. Zvláštní pozornost si zaslouží naše oddělení trestního práva a tradiční doménou naší kanceláře je už od samého počátku obsluha územních samosprávných celků.
Využíváte při své práci umělou inteligenci a další technologie?
V HAJDUK & PARTNERS bereme technologie a umělou inteligenci jako užitečný nástroj, který nám šetří čas a zpřesňuje výsledky. Využíváme je denně, protože zlepšují kvalitu poskytovaných služeb. Zároveň věnujeme velké úsilí tomu, aby byl celý tým v této oblasti průběžně školen.
Jakým způsobem?
Například při právní due diligence, kde AI pomáhá systematicky projít velké množství smluvních dokumentů, při překladu právních textů nebo třeba při sledování změn v legislativě či při řízení a monitorování zadávaných veřejných zakázek. Při pořizování a strukturování poznámek z jednání nebo z videokonferencí. AI nám pomáhá organizovat efektivně naše kalendáře a optimalizovat volné kapacity. Koneckonců to bylo AI, co zanalyzovalo všechna naše mediální sdělení za poslední rok a pomohlo připravit odpověď na první z Vašich dotazů. Díky tomu všemu se můžeme více soustředit na samotné právní řešení a osobní přístup ke klientům.
Nabízíte svým klientům propojení právních služeb s dalšími poradenskými obory?
Ano, nabídnout klientům přesah právě v podobě propojení právních služeb s dalšími poradenskými obory je jedním z našich hlavních cílů.
Jakými a jak?
Máme síť spolupracujících účetních, daňových poradců i auditorů a také společností působících v oblastech poradenství v širším pojetí, než jen jako poskytovatelé právních služeb. Spolupracujeme se spolehlivými a prověřenými notáři, exekutory a insolvenčními správci. Stejně tak si udržujeme na dosah síť tlumočníků, znalců a odhadců, včetně znalců ze specifických neekonomických oborů, jako například BOZP nebo zdravotnictví. Nezanedbatelný význam má také spolupráce s projektanty nebo geometry.
Umožňujete práci na částečné úvazky?
Ano. Zkrácené úvazky nebo možnost využívat home office je běžná.
Jakým způsobem?
Typicky non-lawyers zaměstnanci často využívají možnosti práce na zkrácený úvazek, která jim umožňuje lepší nastavení life-work balance. Často je to i příležitost, jak skloubit péči o děti a domácnost se zaměstnáním, ale nejen to. Zkrácený úvazek, flexibilní pracovní doba, sick days nebo homeoffice jsou všechno nástroje, které zkrátka zaměstnancům umožňují efektivněji si zorganizovat a využívat čas, který právě nevěnují práci pro kancelář.
Přemýšlíte o udržitelnosti a ESG tématech?
Tato témata máme myslím efektivně zapracována do zavedených procesu v naší kanceláři.
Jak? A jak k těmto tématům přistupujete?
Environment (E): máme už po mnoho let zavedenou digitální spisovou službu, omezujeme tisk a archivaci v papírové podobě, preferujeme online jednání před nadbytečným cestováním.
Social (S): ctíme rovné příležitosti při náboru i kariérním postupu, máme nastavený transparentní systém odměňování, péče o well-being všech pracovníků (např. právě flexibilní pracovní doba, home office, částečné úvazky, sick days), věnujeme se pro bono činnosti pro neziskové organizace či místní komunity jako Charita Jablunkov, účastníme se vzdělávacích projektů ve školách a některé sami pořádáme (např. Podzim s právem).
Governance (G): začínáme pracovat na jasně definovaných pravidlech partnerství a řízení kanceláře, manuálech při onboardingu nových zaměstnanců apod.
Uvažujete o otevření nových specializací či o nových projektech?
Ano.
Jakých?
Výzvou letošního podzimu je poskytování právních služeb energetickým společenstvím v souvislosti s očekávaným boomem sdílené energie.
Projekt Advokátní kanceláře budoucnosti probíhá letos poprvé a doplňuje projekt legalweb, má za cíl představit část advokátního trhu v souvislosti se současnými výzvami a tématy budoucnosti, jako je nástup umělé inteligence, ESG či celkové přizpůsobení se poradenské služby požadavkům klientů.
Do letošního ročníku projektu Advokátní kanceláře budoucnosti byly přizvány výlučně advokátní kanceláře z řad partnerů a podporovatelů projektu legalweb, v příštích letech by mělo být hodnocení otevřeno i dalším zájemcům.
Titul Advokátní kancelář budoucnosti získaly ty kanceláře, které vyplnily zaslaný dotazník a dosáhly při jeho hodnocení alespoň dvou třetin možných bodu. Nejde tedy o unikátní titul, ale spíše o určitou certifikací ze strany legalwebu.