Jaký typ práce považujete v tuto chvíli za pro vás jako pro kancelář charakteristický?
Charakteristická je pro nás online právní pomoc pro širokou veřejnost – od rodinného a pracovního práva až po spotřebitelské a obchodní případy. Typickým klientem je pro nás stále člověk, který potřebuje rychlé, srozumitelné a cenově předvídatelné právní řešení, aniž by musel navštívit kancelář. Potřebuje ho totiž hned a nechce někde stát s čepicí v ruce a čekat. Stále více však máme i korporátní klientelu a klasickou spornou agendu.
Využíváte při své práci umělou inteligenci a další technologie?
AI využíváme stále více. Jelikož se považujeme (mimo jiné) za technologický startup, byli jsme jedni z prvních, kteří nástroje umělé inteligence integrovali do běžné pracovní rutiny. A stále v tom pokračujeme. Budujeme masivní vnitřní digitální systém přerozdělování zakázek, bezpečné správy dat či ulehčení administrativy. Nezadržitelně se z nás stává technologická firma, což je ostatně naprostá nutnost s ohledem na rostoucí počet klientů a udržení efektivity chodu našeho businessu.
Jakým způsobem?
AI doposud využíváme především při předvýběru řešení, kategorizaci dotazů a zrychlení klientské komunikace na našem webu. Testujeme nejrůznější uličky s cílem nasadit AI do každodenního běžného používání. Interně tomuto projektu říkáme AI.KO (AI koncipient) a věříme, že této funkčnosti i v řádu jednotek měsíců dosáhneme.
Na web jsme rovněž nedávno přidali největší komentář k českému právnímu řádu. Stovky zákonů máme pevně provázané s našimi blogy, takže se i laik může pohodlně seznámit s temnými zákoutími právních norem a vybrat si nejlepší řešení své věci. Postupně také integrujeme AI nástroje pro tvorbu dokumentace, ale s tím teprve začínáme.
Nabízíte svým klientům propojení právních služeb s dalšími poradenskými obory?
Určitě ano, byť tato oblast má doposud své regulatorní limity. Nicméně jedná se o přirozenou cestu pro další růst a expanzi.
Umožňujete práci na částečné úvazky?
Osvědčilo se nám spíše plné nasazení, ale v určitých případech i zkrácený úvazek může dávat smysl. Například pro advokáty na rodičovské „dovolené“. Pro ty vytváříme z hlediska času příznivé podmínky, aby mohli pracovat a zároveň časově zvládat péči o děti.
Jakým způsobem?
Naši advokáti a spolupracovníci mohou pracovat z domova, na dálku. Otevíráme kanceláře po celé republice. Letos budeme minimálně na počtu osm. Cílem je mít do konce roku 2026 zastoupení v každém kraji. Práce je flexibilní, s důrazem na výstupy, nikoli na přítomnost v kanceláři. Jsme ostatně online služba.
Přemýšlíte o udržitelnosti a ESG tématech?
Samozřejmě. Jeden z největších benefitů je ostatně ten, že se povětšinou potkáváme s klienty online. Tím šetříme pohonné hmoty a další energii, kterou spotřebuje doprava, provoz kanceláří, vytápění a chlazení atd. Celý systém poskytování právních služeb je navíc výrazně efektivnější. Jinak spíše k této problematice přistupujeme se zdravým rozumem, nikoli dogmaticky.
Jak? A jak k těmto tématům přistupujete?
Věříme, že právní služby mohou být odpovědné nejen vůči klientům, ale i vůči společnosti a planetě jako takové, když to řekneme trochu pateticky. Vychází to však přímo z podstaty naší služby, která je prostě zaměřena na praktičnost. Preferujeme např. elektronickou dokumentaci, online komunikaci a minimalizaci tisku. Máme rozmanitý tým a také rozmanitou klientelu. Klienty obsloužíme kdekoliv, tím šetříme nejrůznější náklady. Ostatně náš projekt vznikl i z potřeby otevřít právní služby lidem, kteří by je jinak nemohli či nechtěli využít.
Uvažujete o otevření nových specializací či o nových projektech?
Ano, dlouhodobě inovujeme.
Jakých?
Připravujeme nové zaměření na náhradu škody. Tak, aby poškozený člověk rychle, snadno na tři kliknutí mohl uplatnit svou pohledávku.
Nedávno jsme se také pustili do daňové oblasti. Každý advokát je vlastně i daňový poradce, většina se této oblasti však vyhýbá. Přitom klientům to může velmi pomoc, zejména v synergii s dalšími specializacemi jako jsou nemovitosti, obchodní právo či např. autorské právo.